Austrumlatvijas Tehnoloģiju vidusskola 2020./2021.mācību gada ietvaros sadarbībā ar Spānijas skolu IES La Marxadella realizēja eTwinning projektu “Change the game youself!” (Maini spēles noteikumus pats!). Kopā ar Latvijas un Spānijas skolēniem projektā darbojas arī Turcijas, Bulgārijas, Čehijas un Polijas skolēni un skolotāji. Projektā kopumā ir iesaistīti 120 skolēni, Latviju pārstāv 13 skolēni – Alberts Mārtiņš Grins, Artjoms Guļbenovs, Dita Kataja-Paegle, Ilārija Ševčuka, Keita Emīlija Orlovska, Madara Murāne, Nataļja Saško, Nikola Elizabete Mietule, Sofija Bartuša, Terēze Maksimova, Darja Grigorjeva, Jekaterina Jurjeva un Jana Jeršova.
Projekts tika izveidots, lai palīdzētu ikvienam interesentam pārvarēt savu nepatiku un bailes no tehnoloģijām, mainot spēles noteikumus pašam un apgūstot dažādus ar IT jomu saistītus aspektus un prasmes.
Projekta ietvaros tika organizēti kopīgi tikšanās vakari tiešsaistē, kuru laikā skolēni spēlēja dažādas spēles un piedalījās aktivitātēs. Tika organizētas vairākas apmācību darbnīcas par spēļu izstrādi GDevelop un Scratch, kā arī tika nofilmēti vairāki pamācošie video angļu valodā par diagrammu veidošanu ar Google Charts API palīdzību. Skolēni veidoja projekta logotipus, par kuriem pēc tam tika balsots, aizpildīja pašvērtējuma Padlet sienas un Google veidlapas gan pirms projekta aktivitāšu uzsākšanas, gan pēc aktivitāšu pabeigšanas.
Projekta gaitā skolēni sadarbojās internacionālās grupās, kurās veica IT jomas profesiju meklēšanu un izpēti, IT profesiju dzimtas koku izveidi digitālā veidā. Projekta otrajā posmā skolēni internacionālās komandās nodarbojās ar digitālu spēļu izveidi. Katrā komandā bija skolēni, kas veica spēles idejas un loģikas izveidi, grafikas izstrādi un spēles programmēšanu. Tika izmantotas dažādas izstrādes vides – gan Unity, gan GDevelop, gan Scratch. Arī spēļu idejas bija dažādas un interesantas. Pēc spēļu izstrādes to izpildes datnes tika nodotas izmēģināšanai pārējām komandām un skolotājiem.
Latvijas, Spānijas un Turcijas skolēni papildus pamata projekta aktivitātēm piedalījās arī Eiropas Kodēšanas nedēļā, veidojot kopīgu Kahoot spēli par drošu un atbildīgu darbu digitālā vidē. Spānijas skolēni izstrādāja jautājumus, Latvijas skolēni tos izvērtēja, meklēja pareizās atbildes un veidoja pašu Kahoot spēli, un Turcijas skolēni izspēlēja spēli un deva savu izvērtējumu Spānijas komandai.
Skolotāji un skolēni ikdienā sadarbojās Slack, Whatsapp un Telegram vidēs, tika izveidota plaša un detalizēta TwinSpace vide (twinspace.etwinning.net/122668/home), kura ir pieejama publiskai apskatei ikvienam, kurš ir reģistrēts etwinning.net lietotājs. Papildus šiem tērzēšanas un sadarbības rīkiem, tika izmantoti arī TwinSpace piedāvātie rīki, kā arī Google Diski, tiešsaistes veidlapas, dokumenti, izklājlapas, Zoom konferenču rīks un Jamboard.
Protams, radās arī problēmas – visbiežāk komunikācijas šķēršļu dēļ. Dažas komandas spēja sadarboties labāk par citām un galarezultātā izstrādāt sarežģītākas spēles. Tomēr izmēģināt roku spēļu izstrādē, IT profesiju izpētē un dzimtas koku izstrādē bija iespēja ikvienam dalībniekam. Gan skolēni, gan skolotāji šajā sadarbības projektā ieguva jaunas zināšanas, pieredzi un iespēju atrast sadarbības partnerus, ar kuriem veidot nākotnē jaunus projektus.
Noskatīties, kā mums veicās un ko paši jaunieši domā par šo projektu, var šeit – https://youtu.be/ceWX6rCLoao!