Katrs mācību gads mūsu skolā sākas ar nopietnu darbu zinātniskās pētniecības jomā. Skolēni meklē atbildes uz sabiedrībai vai zinātnei aktuāliem jautājumiem, tiek meklēti pieteiktās problēmas risinājumi.
Tuvojas noslēgumam zinātniskās pētniecības darbu izstrāde 2020./2021. mācību gadā 11.klasēm un sākas ZPD izstrāde 10.klašu skolēniem. Šogad 9.–12. klašu skolēniem, kuri izstrādā zinātniskās pētniecības darbus vai plāno uzsākt darbu izstrādi šajā mācību gadā, tiek dota iespēja piedalīties 12 tiešsaistes konsultācijās, kuras piedāvā Valsts izglītības satura centrs sadarbībā ar Latvijas augstskolām.
Tiešsaistes konsultācijās skolēni var noklausīties eksperta informāciju par attiecīgo zinātņu nozari un saņemt eksperta atbildes uz jautājumiem par savu ZPD.
Konsultāciju pirmajai nodarbībai “Rakstīšu ZPD skolā- kas tas ir un ar ko sākt?”, kura notika 6.janvārī, pieteikties tika rosināti visi 10.klašu skolēni. Skolēni aktīvi piedalās VISC organizētajos tiešsaistes semināros, iegūst jaunas zināšanas un rod idejas saviem zinātniskās pētniecības darbiem.
Skolēni atzinīgi novērtē šo iespēju.
Ilārija Ševčuka: “Tā ir lieliska iespēja labi sagatavoties ZPD. Tiešraides palīdzēs uzrakstīt darbu daudz ātrāk, būs daudz mazāk kļūdu un saņemsim labāku darba novērtējumu. Šīs tiešraides palīdzēs ar tēmas izvēli. Eksperti atbild uz visiem mūsu jautājumiem.
Pirmajā nodarbībā stāstīja kā izvēlēties tēmu, ar ko sākt rakstīt, kā pareizi uzrakstīt atrasto informāciju, Aija Pridāne ļoti daudz stāstīja par dažādām nozarēm.
Paldies, ka rosinājāt un devāt iespēju piedalīties!”
Terēze Maksimova: “Šodien piedalījos konsultācijā “Akadēmiskais godīgums un ētika ZPD”. Tā palīdzēja man daudz labāk izprast likumus, kuri ir jāievēro darba norises laikā saistībā ar ētiku. Lekcijas laikā bija iespēja uzdot konkrētus jautājumus tās vadītājai Signei Mežinskai. Lekcija bija ļoti noderīga!”
Andris Geduss: “Jā, šodien bija noderīga informācija, bet es domāju, ka daļa laika gaitā tiks aizmirsta. Labi, ka katram, kurš piedalījās konsultācijā, prezentācija tiks nosūtīta”.
Jana Jeršova: “ Šī konsultācija man daudz deva, es piefiksēju sev daudz noderīgas informācijas, nianses, par kurām pat nedomāju”.
Gunita Meško: “Pati pirmā konsultācija bija ļoti noderīga, tā deva man priekštatu, kas ir šis darbs, kā izvēlēties tēmu un visus noteikumus, kuriem būtu jāseko.
Otra konsultācija bija par godīgumu un ētiku, sapratu, kā darbu veidot, nepārkāpjot ētikas likumus un cilvēktiesības, strādājot ar personu datiem.
Abas konsultācijas bija lietderīgas, tās man lika aizdomāties ne tikai par darbu, bet tā saturu un detaļām.”
Valērija Orlova: “ Es apmeklēju jau 3 konsultācijas, varu teikt, ka šāda veida apmācība ir ļoti noderīga. Informācija par vissvarīgākajām mazajām lietām, kas saistītas ar zinātniski pētniecisko darbu, ir ļoti skaidri izskaidrota, sniegti padomi un piemēri, kā analizēt kādas kļūdas. Ir arī ļoti unikāla iespēja uzdot jautājumu par savu darbu un uzzināt, kā atrisināt kādu problēmu. Vienīgais, mums, kas vēl neesam sākuši pētniecisko darbu, ir ļoti maz jautājumu par sīkumiem, bet vairāk par vispārējo, kas tas ir un kā to izdarīt. Man šķiet, ka ne mazāk interesanti ir ar kādām problēmām saskaras studenti un kā profesionāļi palīdz novērst neprecizitātes.”
Informāciju sagatavoja izglītības metodiķe mācību un metodiskajā darbā N.Vilkaste